JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2017】留学日記⑥ Yusuke @ Gleeson

Gleeson Collegeに通うYusuke君からレポートが届きました。
週末はホストファミリーとともにアデレードを満喫したようです。

こんにちは。2回目のブログになります。

1/26 はアデレードの都市部にあるエルダー公園をホストファミリーと訪れました。今日はオーストラリアデーというオーストラリアの記念日だったので大勢の人がいました。公園ではオーストラリアデーのイベントが行われており、テレビの取材も来るほど大勢の人がいました。
ホストファミリーの話によるとオーストラリアは移民の多い国なので今日はおよそ110カ国ほどの国々の出身の人々が集まっていたそうです。イベントではオーストラリアの有名な歌手がライブをしたり様々な国の出身の人々がパレードをしていました。いろんな国、人種、言語の国からオーストラリアへ移民としてやってきているので改めてオーストラリアは移民の国だと感じました。夜には花火も上がりとても盛り上がりました。
CIMG0797CIMG0747
CIMG0854CIMG0891
1/28 はホストファミリーがアデレードにあるspeedwayに連れて行ってくれました。speedwayではバイクのパフォーマンスを見たり車のレースをたくさん見ました。バイクのパフォーマンスがとても迫力があってすごかったです。
CIMG0934CIMG0965
1/29 はアデレードのMt.lofty summitへ行きました。とても標高の高いところでアデレードの町中をそこから見渡すことができました。
とても良い景色で良かったです。
CIMG0988CIMG0989
明日から本格的な授業が始まるのでこれから頑張ります。

Hi there.
This is my second time to write a blog.

1/26
Today,I visited elder park which is located in main town of Adelaide with my host family.
It was the anniversary called “Australian day” today so there were so many people there.
i was surprised because TV reporters came to the park and recorded by me.
According to my host family, there were people gathering from about 110 countries there because Australia is a country of immigration.
In the event, there were famous Aussie singers and singing their songs and there was a parade by people from many countries.
I thought Australia is a country of immigration again because they came here as immigration.
we saw the fireworks at night and everyone here got so excited.

1/28
Today,My host family took me to the speedway in Adelaide. In the speedway,I saw the performance of motorcycle and the race of car a lot. The performance of motorcycle was amazing because it was very impressive.

1/29
Today ,I visited Mt.lofty summit in Adelaide with my host father. It was very high altitude there and I was able to see all areas of Adelaide from there.
It was nice to to see good views there.

the full time lesson will start from tomorrow. So I will do my best for them.

This blog ends here.
I hope you are looking forward to seeing next blog.