JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2017】留学日記⑫ Taiki @ West Moreton

West Moreton Anglican Collegeに通うTaiki君からレポートが届きました。

こんにちは、Taiki です。オーストラリアに来てから二週間が過ぎました。
私は、まだ上手く英語が話せません。もっと積極的に英語を話さなければならないと思います。

日本の留学生と中国の留学生で、Ipswichに行きました。
IpswichはオーストラリアのQueensland州の市の一つです。

私たちは、Ipswich図書館、博物館、映画館、教会、そしてショッピングモールに訪れました。
Ipswich図書館には、日本の漫画がありました。
図書館では図書館のスタッフの人が私たちを案内してくれました。
taiki01
博物館では、クッションのタワーとピタゴラスイッチのようなものを作りました。
教会にも行き、その中を歩きました。
taiki02
ショッピングモールでは、お昼ご飯を食べました。私はKFCの鶏肉、ポテト、ハンバーガーを食べました。それらは約13$しました。日本と比べてとても高いなと思いました。
taiki03
ちなみに、学校の自動販売機のジュースは3$以上です。
(今現在、AU$は日本円で1$が約¥85なので、上記の13$はおよそ¥1105、3$はおよそ¥255です。
ジュースの量は、日本で500mLの物がほとんど、オーストラリアでは600mLとなっていますが、それにしても高いと感じました。)

私はオーストラリアに勉強をするために来ました。しかし、私のその意識はまだまだ低いと感じています。それはとても悪いので、もっと頑張らなければいけないと思います。
私は次の週まで一生懸命頑張りたいです。

Hello, I'm Taiki. Two weeks have passed since I came to Australia.
I can't speak English well yet.
I think I actively have to talk in English.

Japanese student, Chinese student and I went to Ipswich yesterday.
Ipswich is one of Queensland's cities.

We visit Ipswich library, the museum, the cinema, the church and the shopping mall.
taiki04
They  were fun.
There are Japanese comic books in the library.
Ipswich library's staff guided us about it in the library.
In museum, we made a cushion tower and like Phythagora Switch.
In the cinema, we didn't watch the movie.I wanted to  watch the movie.

We visited the church.We walked in the church.But we didn't do anything.

In the shopping mall, we had lunch.I had KFC's chicken, potato and hamburger.
These were about 13$.
I thought these were very expensive.
taiki05
InIncidentally, the school vending machine's juice are 3$ or more.
It's very expensive.

I came to Australia to study .But my consciousness is very low.It's very bad.
So I think I must try hard more.
I want to do my best until next week.

Thank you for reading my blog.