JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2017】留学日記㉚ Taiki @ West Moreton

West Moreton Anglican Collegeに通うTaiki君からレポートが届きました。

こんにちは。Taiki です。

今回は授業について書きます。私たちは自分たちでほとんどの授業を選べます。
教科はたくさんあり、特に私はレクリエーションの授業が好きです。その内容はオリエンテーリングです。私たちはコンパスの使い方を習います。例えば私が森の中で迷った時、もし、コンパスを持っていたら、私は自分の命、または他の人の命を守ることができるので、その授業は役に立つと思います。

私たちは毎回、クラスルームを移動します。それは大変ですが、気分転換になります、なぜなら、歩きながら、良い景色や鳥が見れるからです。
1A9CD8FD-87D0-403B-AB22-E71A39BB4272

私たちは、宗教の授業やChapelの授業をうけます。それらはとても難しいと思いますが、この機会に詳しく宗教やキリスト教のことについて学びたいです。

先生はとても親切です、なぜなら、私が先生に質問するとき、先生は親切に教えてくれるからです。
私達は積極的に質問できます。

この留学も残り約3週間です。


Hello.I'm Taiki.

I will write about class this blog.We can choose classes ourselves.
There are many subjects, especially I like Recreation class.It content is orienteering.We learned how to use a compass.I think it is useful, because for example when I get lost in forest, if I have a compass, I can be save my life or other people life.

We move a class room every class.It is hard, but it active make me for a refreshing change, because We can see many good view and birds while walking.
49BFFFFA-DDFC-4B0E-AE66-72770FDFE30F

We take Religion class and Chapel class.I think they are very difficult, but I want to learn about details religion and Christianity in this chance.

The school teachers are very kind, because when I ask a teacher a question that I can't understand, they teach me kindly.So we can actively ask a teacher a question.

About three weeks of this studying abroad are left.

Thank you for reading my blog.