JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2017】留学日記㊻ Taiki @ West Moreton

West MoretonTaiki君から届いた最後のレポートです。

 

こんにちは、Taikiです。

このブログで9回目となり、これが私の留学での最後のブログとなります。

 

始めに、お別れパーティーをしたことについて書きます。

一学期のみの日本人の留学生でお別れパーティーをしました。私達は、たくさんの食事を食べたり、写真を撮ったり、会話をしたりしました。私は、普段あまり話したことがなかった人と話すことができたりしたので、とても良い時間を過ごすことができました。

 

次に、クロスカントリーカーニバルをしたことについて書きます。

私達はセカンダリークロスカントリーカーニバルをしました。それは日本でいう運動会に似ています。しかし、種目が3つしかありませんでした。私は日本よりも種目が少ないと思いました。種目は、クロスカントリー、綱引き、リレーでした。私はクロスカントリーに出場しました。クロスカントリーでは3km走りました。

IMG_1804

多くの生徒が仮装をしたり、フェイスペイントをしたりしていました。そのため、クロスカントリーカーニバルは盛り上がっていました。私はとても楽しい時間を過ごせました。

IMG_1803

最後に、私の留学での感想を書きます。

実は、私はこの留学で初めての体験をたくさんしました。例えば、この留学をする前、私は海外に行ったこともなく、飛行機に乗ったこともありませんでした。そのため、私は緊張していました。オーストラリアに来てから2週間ぐらい、私は緊張していました。しかし、最近は緊張していません。なぜなら、学校ではたくさんの経験ができたり、コミュニケーションが取れるので、私は学校に行くのが楽しみです。それに加えて、私のホストファミリーはとても優しいです。

 

私はこの留学でたくさんの経験をしました。もちろん、楽しいことだけではありませんでした。だから、日本に帰ったら、そういった経験を生かしたり、また、新たな課題を見つけていきたいと思います。

私は本当に、沢山の事を経験することができたので、多くの人に感謝します。ありがとうございます。

IMG_1786
 

今まで、私のブログを読んでいただき、ありがとうございました。

それでは、さようなら。

 

Hello, I'm Taiki.

This blog is my 9th time and this blog is the final blog of my studying abroad.

 

Firstly, I'll write about a farewell party.

Only 1 term Japanese students did a farewell party. We ate many foods, took pictures and had conversation. I had a good time, because I could talk to people that I usually didn't talk to.

 

Secondly, I'll write about Cross Country Carnival.

We did Secondary Cross Country Carnival. It was similar to Japanese sports day. However, it had only 3 events. I thought it was fewer than Japanese one. They were a cross-country race, a tug of war and a relay. I took part in a cross-country race. I ran 3km.

Many students dressed up and did face painting, therefore Cross Country Carnival

was livened up. I had a good time.

 

Finally, I'll write about feeling of my studying abroad.

Actually, I experienced many things in this studying abroad. For example, I had never come to foreign countries and gotten on a plane before this studying abroad. Therefore, I had gotten nervous. About two weeks since I came to Australia, I had gotten nervous. However, I haven't gotten nervous recently so 'm looking forward to going to school, because I can do many experience and had communication at school. In addition, my host family is very kind.

 

I experienced many things in this studying abroad. Of course they were not only happy. Therefore, when I go back to Japan, I want to find new problem and take advantage of this studying abroad experience.

 

I really thank many people for experiencing many things. Thank you very much.

 

Until now, thank you very much for reading my blog.

So, goodbye.