JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

留学日記 2016 Final③

3人目はGleeson Collegeに通っていたNinaさんです!


Hello:) This is my last diary.


We have only a few days until we have to go back to Japan. Before I came to Australia, I thought 3 months is really long. But, it was wrong. Time flies so fast. I want to stay longer!


Last week, there was Athletics carnival. It was exciting. The oval is really large, so we can do some events at the same time. There were many kinds of events, tag of war, footrace, high jump, triple jump...etc. I didn't participate in the events, but I could enjoy cheering competition.
IMG_5696

On last weekend, I went to strawberry picking with my host family. I was surprised to see the field. It was really large. We picked many strawberries. It was good.

After that, we went to the beach where I've been 2 years ago. The scene brings back memories. I was happy to be here again because it was winter when I came here before.

In this way, I really enjoy Australia everyday.

IMG_5650IMG_5651
IMG_5656
IMG_5658

I have lots of precious memories in Australia. I could make lovely friends at school. At first, I couldn't understand what they are talking about, why they are laughing. It was a shame. I thought I have to learn more English. I think we have to study grammar and vocabulary, but speaking is more important thing. When I was in Japan, I thought I was good at English. But I couldn't talk with people well because I'm not good at speaking English.

I made a series of mistakes, but I could learn from mistakes.


I could learn many things through this studying abroad. I'm so happy to be able to be here. I really  appreciate to my family, host family, teachers and my friends.

Thank you so much!! ;)))

IMG_5785


こんにちは!: )  早いことでこれが私の最後の留学日記になります。

日本に帰るまであと数日となってしまいました。オーストラリアに来る前は、3ヶ月ってとても長いんだろうなぁと思っていたのですが、時間が経つのがあっという間で、まだオーストラリアに滞在したいです!


先週は、体育祭がありました。とても楽しかったです!

学校のグラウンドがとても広いので、同時にいくつかの競技をすることができます!また、いろいろな種類の競技がありました。綱引き、徒競走、走り高跳び三段跳びなど…

私は競技には参加しなかったのですが、応援合戦など楽しむことができました!


週末には、ホストファミリーとイチゴ狩りに行きました!

畑がとても広くて驚きました。たくさんのイチゴを獲れて良かったです!

その後は、2年前、中3の時に行ったビーチに行きました。風景を見ていたらいろいろなことを思い出しました。2年前に訪れた時は、冬だったのでまた来ることができて良かったです。

こんな風に毎日とても楽しんでいます。


オーストラリアではたくさんの素晴らしい思い出を作ることができました。学校では素敵な友達も作ることができました。でも、最初は、みんなが何の話をしているのか、なぜ笑ってるのか全然わからなくてとても悔しかったです。もっと英語を勉強しなければいけないと思いました。また、文法や語彙も必要ですが、英語を"話す"ということはもっと大切なことであると思いました。

日本にいるときは、自分は英語が得意だと思っていたのですが、こっちに来てみると全然人とコミュニケーションをとることができませんでした。英語を"話す"ことが苦手だったからです。

しかし、失敗を繰り返しながら少しずつ話せるようになりました!


この3ヶ月留学では、英語だけでなく、たくさんのことを学ぶことができ、貴重な経験をすることができました。それもこの留学に参加させてくれた家族、いつもいろいろなことを教えてくれて、助けてくれたホストファミリー、学校の先生、友達、関わってくれた全ての人のおかげです。とても感謝しています。

本当にありがとうございました!