JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

留学日記 2016 Final⑪

11人目はEncounterに通っていたYutoくんからのレポートです。


Hello, this is a final blog.
It has been two month I came here. I have to go back to Japan sooner…
We were able to make a new friends.
About two weeks ago, new Japanese students came here from Yamanashi. They’re not so long time stayed here. But we could talked with them. Few days ago, they were back to Japan.

A week ago, we had sports day. We were joined some events!!
1
 
It had been bad wether since start events… But, It was getting clear.
2
3
4
5
6
7
8
9
 
We were joined each different team. I was played together same team member.
It was very fun!! I do running, long jump, triple jump, and shot put!! I won third prize at 400m dash and triple jump!!I thought this sports day is more excited than Japanese one!! I have a very good time!!

March 25 to March 28, we had easter holiday. Do you know easter? Easter is cerebrate the resurrection of Jesus Christ from the dead. It is a most important festival for Christians. We went to various places.
Saturday, I went to wild life park with my host brother and host grandmother. I could feed to kangaroos. And saw some animals.
10
11
 
He is very cute!!
12
 
Are you sleepy??
Sunday, I went to my host brother’s aunt house with my host grandmother and brothers. This house is living hers grandsons. We do egg hunting and playing Duck, Duck, Goose. These were very interesting. After I played soccer with neighbor children. And I could took to them. They were remember my name. I was very glad!!
13
 
Sunday, I went to Melba’s chocolate. This is a sweets factory. I have three times came here. I bought some chocolates. This area is my before host family living. And they’re took me to around this area well. So I remember this scenery well.

Tuesday, I went to Kana’s host family’s house after school with Kana and Shogo. We had took a walk about an hour!! Hers house has very large farm. And there is many chickens and many sheep. I was surprised that!!
We were played trampoline with hers host buddy. We were really enjoyed this time.
 
I had various experiences while staying here. I think it’s very important to relationship. I’m very happy to come to Australia!! I’ll never forget this experiences. Adelaide is very comfortable place. And I noticed every Australian people are very kind and friendly!!
I don’t want to go back to Japan…I want to live here…


今回で最後のブログです!!楽しいことや辛いこともありましたがあっという間にすぎてしまいました…英語はあんまり実感がないですけど最初のころと比べたらだいぶ言っていることは理解できるようになったんじゃないかなと思います…ただ自分は意外と日常会話に苦戦しています…(日本語では思いついても英語にできなかったりだとか…)。向こうの生徒同士の会話とかを聞いていると英語の教科書に絶対のってないかなりくだけた感じの英語を使っています。なのであんまり理解できません笑。
ちなみに2年前のオーストラリア留学は期間も短かったせいではっきり言って困ることは特にありませんでした…笑
でもふりかえってみると学校の友達とはあまり話ができていなかったな…と感じています。
今回この留学に参加して実際に授業を行ったり行事に参加したりする中で話しかけてくれる人達も多くてすぐ仲良くなることができました。特に金曜日に毎週行われるユースではいろんな人と普段学校では言えないような(?) 話題で盛り上がったり、遊んだりできてとても楽しめました!!ちなみに特に話題にしやすかったのが映画の話題で、こっちの人とその話題になると大体 “FAST&FURIOUS(日本だとワイルドスピード)観たことある?”って聞かれます。これじつはかなり好きな映画で一応全シリーズ観てます笑 最近は
“See you again” も有名なので見たことあるって人も多いと思います!!
いろいろ話を聞いてみても大体日本と同じような映画を観てるんだなって感じました。
とりあえずユースは参加してほんとによかったなって思います。

いろんなことがあったこの3ヶ月留学でしたが、やっぱりここで楽しむことができたのはこのメンバーのおかげだなって思います。もちろん先生や友達、ファミリーにもすごくお世話になりました!!でもやっぱりみんながいなかったら向こうの人に話しかけたりするのは自分だけだったら大変だっただろうな…と思います。実際みんな初対面でしたけどすぐ仲良くなれました!!みんな面白い人でリセスの時間もまったく退屈しませんでした。
先輩のことは先輩っていうこともあんまり意識してなかったっていうのもあったしちょっとメンバーにもいろいろと迷惑かけちゃったなって思っています…笑
でもわからないことも協力したりすることができたので本当に助かりました。
やっぱり色んな人にお世話になってこの場にいられるんだなってことをこの留学を通じて知ることができたし、日本にいたら絶対学べないようなことも学ぶことができました。
ちゃんとみんなにお礼を言って帰ろうと思います
オーストラリアに来れて本当によかったです!!

残りあとわずかしかないですがみんなといられる時間を大切にしたいと思いました…。