JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2017】留学日記㉝ Taiki @ West Moreton

West Moreton Anglican Collegeに通うTaiki君からレポートが届きました。

こんにちは。Taikiです。
今回
は、私の学校生活についてと先週の金曜日に学校の遠足で行ったゴールドコーストについて書きます。

 
まず、私の学校生活についてです。
私はバス、または、ホストファミリーの車で学校に行きます。私の乗るバスはとても値段が高いです。
IMG_1578
時々、ホストファミリーの車で送ってもらいますが、そのときはとても快適です。
 
学校に着いたら、私は授業の準備をします。私達は、現地の生徒と共に授業をうけます。
私はリスニングが苦手なので、先生たちが何を言っているのか上手く理解できません。
しかし、私達がすでに日本で学んでいる内容なので、ほとんどの授業は、とても難しいわけではありません。
そして、現地の生徒と先生達はとても優しくて、フレンドリーです。
 
学校では、学校の授業が始まる前と放課後にスポーツクラブがあります。
各学期で、活動するスポーツが変わるので、多くのスポーツを体験することができます。
IMG_0823

学校にはモーニングティーという20分間の休み時間があります。私はその休み時間が好きです。
本の学校にもモーニングティーのような休み時間があってほしいです。

 

次に、学校の遠足で行ったゴールドコーストについて書きます。
私はビーチを歩いたり、ビーチの隣にあった遊具で遊んだりしました。
F7B6423F-4758-475F-B585-C302BFD4B333

私は昼食にフィッシュ&チップスを食べました。私はこれがとても好きです。
IMG_1576
昼食の後は、私達はゴールドコーストのショッピングモールに行きました。
私はショッピングモールの中のスーパーマーケットに行きました。
メロンが1ドルで売られているのに驚きました。
IMG_1577
スーパーマーケットで売られている商品の値段は、私の通っている学校で売られている物を買うより安いです。
ひょっとすると、日本よりも安い商品もあるかもしれません。

 

留学も残り約2週間です。全力を尽くしたいです。

 

 
 
Hello.I'm Taiki.
 
Today I will write about my school life and the school excursion that we went to Gold Coast on last Friday.
 
Firstly, I will write about my school life.I go to school by bus or host family's car.The bus I ride in is very expensive.However, I sometimes go to school by car.It's comfortable.
 
After I arrive at school, I prepare class.We take class with native students.I can't understand well what teachers say, because I'm poor at listening.However, content of most class aren't so difficult, because we have already learnt them.In addition, native students and teachers are very kind and friendly.
 
There are sports club training before school and  after school in school.We can many sports in each term.
My school has morning tea time.It has 20minutes.I like it.I want Japanese school to have similar to morning tea time.

 

Secondly, I will about the school excursion that we went to Gold Coast.
I walked on a beach and played a playground equipment which is next to the beach.
 
I had fish& chips for lunch.I like it very much.
 
After lunch, we went to a shopping mall which is in Gold Coast.
I went to a supermarket in the shopping mall.
I was surprised that watermelons were sold for $1.The goods in the supermarket are cheaper than my school's goods.Maybe It is cheaper than Japanese one.

 

Only around two weeks of out studying abroad are left.I want to do my best.

 

Thank you for reading my blog.