JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2017】留学日記㊺ Yusuke @ Gleeson

GleesonYusuke君から届いた最後のレポートです。

 

こんにちは。今回が最後のブログになります。とうとう明日が帰国の日となってしまいました。

今回は学校で学んだこととホストファミリーに連れて行ってもらったメルボルンについて、また学校最後の1週間での出来事について話したいと思います。

 

1 学校で学んだこと

僕が現地の学校で学んだこととしてあげられることは能動的であり自分から行動を起こさないと相手は何もしてくれなければ相手にさえもしてくれないということです。

最初の1週間は友達を作るのに少し苦労しました。

理由として最初の1週間は学校の仕組みに慣れていなかったことや誰に話しかけたらよかったのかわからなかったことやこの学校ではそれぞれの授業ごとに教室移動をするため必ずしもcare groupで友達となった生徒たちと関わることができるわけではないこと、またよく留学といえば初対面の時に相手の方から話しかけに来てくれるイメージを持つことが多いと思うことがあると思いますが実際には自分から行動を起こさないと初対面であったとしても話しかけてすらもらえず相手にされないといったことが挙げられます。

そのため会話をすることや話を聞くことなどの英語に関して全く困ることはありませんでしたが最初の1週間は友達を作るのにとても苦労しました。

tk01

2 メルボルンについて

僕はホストファミリーと3月23日から3月26日までメルボルンへ車で行ってきました。メルボルンに行くのは初めてでしかも飛行機ではなく車で向かったのでわからないことがたくさんありました。メルボルンへ車で向かったときは約10~11時間かかり、そのほとんどが直線の道路だったので到着した時には結構疲れました。

メルボルンへ着いてからはホストマザーの兄の家に滞在し、彼の娘さんたちにも会いました。滞在初日にはトラムに乗り、メルボルンの市街へ向かいました。有名なメルボルンの駅を訪れたりメルボルンで有名なビーチや遊園地などを訪れました。その後、車でメルボルンの市街の周りを車で廻りました。

滞在2日目にはトラムでホストファミリーと市街に出てお土産などの買い物をしました。帰って来てからはメルボルンで一緒に滞在していたホストマザーの兄と彼の娘さんたちに抹茶ラテを僕が作りました。とても喜んでもらい気に入ってもらえたので良かったです。

アデレードに帰る時も車で帰ったので約
10~11時間かかり少し疲れました。また、メルボルンへ向かった時には南オーストラリア州ビクトリア州の境界線でwelcome to Victoria という看板を見つけたりメルボルンから帰ったときは南オーストラリア州に入ったときに綺麗な絵の描いてある建物を見つけました。僕はメルボルンは少しシドニーに似ているなと感じました。

tk02
tk03tk04
tk05tk06

3 学校最後の1週間の出来事

学校最後の1週間はとても短く感じました。木曜日には前回にオーストラリアへ滞在した時の前のホストファミリーに会い一緒に食事をしました。彼らは最近日本を訪れたそうで日本旅行についての話をたくさんしてきました。彼らは東京を訪れた後に山梨、名古屋、広島を訪れたそうです。

今日には先生と友達たちが時間を取ってくれて僕のためにパーティーを開いてくれました。パーティーではみんなから僕にプレゼントをくれたり手紙を書いてくれました。また日本へのお土産ももらいました。とても楽しい充実した70日を過ごせたので良かったです。その後には友達に明日に帰国することを伝えに挨拶に行きました。みんなはもっと滞在できたらいいのにと言ってくれました。

また友達の中には9月にうちの学校に来る友達もいるので9月にまた会おうねと言われました。

とても良い時間を過ごせて本当に良かったです。

tk07tk08
tk09

Hi there.

This is the final time to write a blog. It became a final day to go to school today.

This time I will talk about the things I have learned at the Australian school, the life in Melbourne where I visited with my host family and the final 1 week of this studying abroad program.

 

1, The things I have learned at Australian school

All I can tell I have learned at Australian school is if I’m not a person who isn’t active and don’t do anything act by myself, the students here will not talk to me and will not treat me at all.

In a first week, I was so hard to make friends.

The reasons It was so hard to make friends are I wasn’t used to the systems of Australian school and I wasn’t sure about which students to start talking with and we have to move the classroom for each of classes so it wasn’t 100% possibility I was able to take same classes with the friends in Care Group and when we imagine about the studying abroad, we think on a first day students there will talk to me but actual is not. Everyone here didn’t talk to me even on a first day until I made an action.

That’s why I wasn't in a trouble of English language but It was so hard to make friends here on a first 1 week.

tk10tk11

2, The trip to Melbourne

I visited Melbourne from March 23rd to 26th by car with my host family.

It was first time to visit Melbourne and we visited there by car, not airplane. So, I had tons of things I wasn’t sure about Melbourne.

When we headed to Melbourne, it took about 10~11 hours to drive and all of the roads were straight road. So, I was a little bit tired when I arrived at Melbourne.

After arriving at Melbourne, we stayed at my host mother’s brother’s house and met his daughters.

On the first day to stay Melbourne, we took trams and visited the city of Melbourne. We visited many famous places like a station and amusement park and the beach. After that, we went around the city of Melbourne by car.

On the 2nd day to stay in Melbourne, we visited city by riding trams and went shopping for souvenirs. After backing to my host mother’s brother’s house, I made matcha tea latte for him and his daughters.

It was good they really liked it and they are really delighted.

On the way to Adelaide, we also used a car to drive back to Adelaide.

So, I was also a little bit tired. And also, when I visited Melbourne, I found the signboard of welcome to Victoria and when I was going back to Adelaide, I found the special building which was drawn some beautiful pictures.

I thought Melbourne was a little bit similar to Sydney.

tk12tk13
tk14

3, The final week to go to Australian school

I felt the final week was so short for me. On Thursday I met my ex-host family when I stayed in Adelaide 2 years ago and ate dinner with them.

They visited Japan recently and talked me about their Japan trip. They said they visited Tokyo, Yamanashi, Nagoya and Hiroshima.

Today, my business teacher and my friends made a time for me and hold the farewell party for me.

They gave me some gifts, letters and souvenirs to Japan.

It was really good I was able to have a wonderful and good 70 days.

After that, I visited my friends to greet and to tell I’m going back to Japan tomorrow.

Everyone told me I wish you could stay longer.

Other friends who are going to come to Japan this September told me Let’s see in this September.

It was really good I was able to have a wonderful time in Australia.

tk15
tk16
 

My final blog ends here.

Thank you so much for reading all of my blogs.