JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

2021e-SAI MUN国際模擬国連大会にてSpecial Mention受賞

先月末7月30日、31日の両日、インドのラウンドスクエア校、SAI International School主催の国際模擬国連大会に高等学校1年生が出場し、Special Mentionを受賞しました。

f:id:kgi-nakagawa:20210803195049p:plain

同大会は、オーストラリア、アメリカ、イギリス、ウガンダ南アフリカ共和国アラブ首長国連邦バングラデシュパキスタンスリランカサウジアラビアオマーンウクライナポーランド、香港、インドネシア、エジプト、モロッコ、ネパール、インドなど20か国から約500人がオンラインで参加し、10の委員会に分かれて議論しました。 本校生徒は、ILO(国際労働機関)とSPECPOL(国連宇宙空間平和利用委員会)にいずれも中国大使として出場しました。今回入賞した本島さんは、SPECPOLにて、Can Space be colonized in the future?をテーマに44か国の大使と協議しました。参加生徒の感想を紹介します。

 

今回のコミティーのテーマは「宇宙移民」でした。宇宙に関するコミティーは初めてでした。過去に参加したコミティーと雰囲気が違って積極的な人が多かったです。私は今回中国の代表として参加しました。中国はとても大きい国なのでとても大事な立場でした。自分が代表している国のためではなく、世界のためにも解決策を考えるので難しかったです。(高等学校1年 本島紗羅)

The earnest preparation of materials, the tension of motion speech, and the enthusiasm of free consultation must have left a deep imprint on every participant's heart.
In the meetings, I often encountered more problems than expected, and my plan was completely disrupted. Due to my lack of systematic and in-depth understanding of politics, economy, ecology, law and other aspects, my decisions and opinions were limited to empty words rather than concrete constructive opinions. This gave me a new understanding: I understood the difference between inter-party meetings and inter-state meetings, and I also realized that people have different thoughts and different positions. It is impossible for every delegate to accurately calculate all the issues in advance. Therefore, diplomats need to have extraordinary resilience and knowledge reserve.

インターンシップを議題にILO委員会に中国大使として出場、高等学校1年 井本瞳)

f:id:kgi-nakagawa:20210803195126p:plain

最終日は、模擬国連のイベント、Global Villageにて「日本コーナー」を主催しました。企画、運営した生徒の感想を紹介します。

f:id:kgi-nakagawa:20210803195447p:plain
今回のGlobal VillageはOlympicsと, Anime Origins, Technology をテーマにしました。今回のテーマに興味がある人が多かったので緊張をしました。SAIの生徒に協力をしてもらったのでスムーズにプレゼンをできました。発表後にWhatsAppで日本に興味を持って質問を聞いてくれた人がいて嬉しかったです。

f:id:kgi-nakagawa:20210803195226p:plain

The world today is invaded by viruses, and it is difficult to learn new things about other countries under the encroachment of viruses. So, I am very happy to join Sara and Kirara to introduce Japan to people all over the world during this exchange. We will give you more insights into Japan from animation, science and technology, and the Olympics. I am very glad to have the opportunity to participate in this activity. 

f:id:kgi-nakagawa:20210803195404p:plain

Like last year's Global Village, we presented Japanese culture online. We included activities for participants to have a little fun, which we made them draw Doraemon, by watching a video. I have attended to Global Village last year, but my presentation did not go well, because I wasn't able to introduce our (Japanese) culture in an interesting way. So I've made some improvements to my presentation which I believe it went pretty good. I connected Japanese mythology with a famous anime, and the culture and history of Nou (traditional stage performance) with another famous anime. I was able to gain confidence and an idea of how to make a better presentation! I am looking forward to join another event! 

f:id:kgi-nakagawa:20210803195634p:plain

生徒たちは、この2日間のために、議題について調査し、国家としての立場を端的に表明できるよう事前準備をしました。Global Villageでの日本コーナーは昨年度好評でしたので、今年度も開催することとなり、生徒自らが企画、運営しました。模擬国連での議論だけでなく、日本コーナーの開催、基調講演で質問をするなど、主体的に参画しました。世界中の仲間と共に社会問題を解決しようとする強い意志が、積極的な行動を促し、受賞に至りました。おめでとうございます!