JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2018】留学日記20 Kakeru @ Citipointe

Citipointe Christian College に通う Kakeru君から、レポートが届きました。

Hello!
This is my second time blog.
I only have four weeks left.
I feel people who live in Australia truly spend time with their family.
There were two birthday parties this week. In the first time, the number of people were small, because it was weekday. For the second time, we had a party with 20 people. There were South Africans, Americans, British, Mexican, Brazilian, Australian and Japanese(only me). It was a very global. As expected, I thought Australia is a multiethnic country. Everyone was friendly and talked to me. I was very happy to eat a lot of delicious meals.

f:id:kgi-okutsu:20180305192222j:plain

f:id:kgi-okutsu:20180305192234j:plain

f:id:kgi-okutsu:20180305192244j:plain

My host family will take me to the Super Rugby match(Reds vs Bulls) next Saturday. I’m looking forward to it. Reds is a team in Queensland, Australia so we will support Reds. My host family love rugby so I often talk about rugby with them.

f:id:kgi-okutsu:20180305192303j:plain

こんにちは!
今回が2回目のブログです。もうあと4週間しかこっちにいることができません。
こちらの人は本当に家族との時間を大切にしているなと感じる日々です。
今週は誕生日パーティーが2回もありました。1回目のパーティーは平日だったので少人数でしたが2回目のパーティーは20人もいました。2回目のパーティーは南アフリカ人、アメリカ人、イギリス人、メキシコ人、ブラジル人、オーストラリア人そして日本人(私1人だけ)ととてもグローバルな環境でした。さすが多民族国家の国だなーと思いました。そこで初めてあった人も結構いたんですがみんなフレンドリーで話しかけてくれました。たくさん喋ったり、美味しいものを食べることができで幸せでした。
来週の土曜日はファミリーがスーパーラグビーの試合(Reds vs Bulls)を見に連れて行ってくれます。すごく楽しみです。Redsはオーストラリア、クイーンズランドのチームでBullsは南アフリカのチームなのでもちろんRedsを応援します。私のファミリーはラグビーが大好きなのでよくラグビーの話をしたりします。