JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2017】留学日記㉓ Taiki @ West Moreton

West Moreton Anglican Collegeに通うTaiki君からレポートが届きました。

オーストラリアに来てから1ヶ月が経ちました。

最初に、私はオーストラリアのゴミ収集車に驚かされたので、それについて書きます。
(すみません、写真を撮り忘れてしまいました。)
ゴミ収集車の中の人は、車の中にいながらゴミを集めることができます。
それぞれの家庭で大きなゴミ箱を持っています。
ゴミ収集日には、それぞれの家庭がそれぞれのゴミ箱を道路沿いに置きます。
ゴミを集める人たちが清潔にゴミを集められるので、このシステムはとても良い考えだと思います。
私は日本にもこのシステムを取り入れて欲しいと思いました。

私は先週の木曜日にIpswichの公園に行きました。Ipswichはブリスベンの隣にある市です。
その公園には素晴らしい自然、綺麗な芝生、遊具、そして川があります。
taiki01
私はこの水の中にサメがいることに驚かされました。
この注意書きを読んで、水に入るときは、気をつける必要があると思いました。
taiki02
taiki03
私はオーストラリアにはたくさんの生き物がいると思います、特にハエがたくさんいます。
夜になると、ヤモリがたくさん現れます。私の部屋にもヤモリがたくさんいます。私がベッドに寝転ぶ時、たいていヤモリ達を見かけます。もしかしたら、私が寝ている時にヤモリ達が私の体の上を歩いているかもしれません。
しかし、私は爬虫類が好きなので、嫌だとは感じません。
taiki04


Hello.I'm Taiki.

A month has passed since I came to Australia.

First because I was surprised at a garbage truck of Australia, I will write about it.

A person in a garbage truck can collect garbage with being in it.
Each home have these big garbage can.
On garbage collection day, each home set each garbage can along the road.
I think this system is good because the people who collect garbage can collect it sanitary.I want Japan to introduce this system.

I went to the park in Ipswich last thursday.Ipswich city is next to Brisbane.
The park has very good nature, beautiful grass, playground equipment and the river.
taiki05
I surprised at being sharks in this water.
I read this board, When I enter the water, I thought I need take care.
taiki06
I think there are many living thing in Australia, especially there are many fly.
At night, many geckos appear.There are many geckos in my room.When I lie on the bed, I usually see them.When I sleep, maybe they walk on my bodyBut I don't think bad because I like the reptiles.
taiki08
Thank you for reading my blog.