JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2018】留学日記04 Yuki @ Citipointe

Citipointe Christian College に通う Yuki君から、レポートが届きました。

こんにちは!

私がオーストラリアに来て早くも1週間が過ぎました。段々とオーストラリアでの生活にも慣れてきました。
私のホストファミリーの方たちはとても優しい方たちなのでとても楽しい日々を送ることができています。
f:id:kgi-okutsu:20180129154226j:plain

f:id:kgi-okutsu:20180129154324j:plain

今オーストラリアは夏で、とても暑く、いきなりスコールが降りだしたりもします。
また、今オーストラリアでは全豪オープンが行われており、ホストファミリーの方と一緒に毎日夜テニスを見ています。
私的にはチョンヒョンが準決勝で棄権してしまったのが残念で仕方ありません。
それはおいといて、昨日(1/26)はオーストラリアデーという休日でした。
この日は第一船団がオーストラリアに到着した日です。
オーストラリアの人々はこの日を皆で祝います。
私のホストファミリーも親戚が全員家に集まり、皆で泳いだりBBQをして楽しみました。
このホームステイはとても良い経験です。
なので最大の成果を持ち帰れるように、毎日頑張っていきます。

Hello! I came to Australia,and one week passed early.
I gradually get used to Australian life. 
My hostfamily is very kind,so I enjoying every day.
Australia is summer now,so too hot and sometime suddenly heavy rain falls.
Now Australian open being held in Melbourne.
I watch tennis every night with my hostfamily.
I'm disappointed Chung Hyeon quit semifinal.
I like his tennis.
Putting this aside,last Friday is holiday named Australian day.
It is the anniversary of the 1788 first fleet arrived Australia.
Australian people celebrate it with their family.
Off course my hostfamily celebrate it too. All their family together
one house. We enjoyed swim and BBQ.
This homestay is very nice experience.
So I do my best every day to be able to take biggest result.


次の写真は私の通う学校のチャーチです。毎週日曜日に集まり、聖書の一節を歌い、語り手の話を聞きます。
This is church at my school. Every sunday together here every one sing passage from the Bible and listen speaker's talk.

f:id:kgi-okutsu:20180129154351j:plain

f:id:kgi-okutsu:20180129154404j:plain


次の写真はショッピングモールのフードコートの写真です。

オーストラリアでは日本食が人気らしく、フードコートの3分の1くらいは日本食のお店でした。
These photo are food court in shopping mall. Japanese food is popular in Australia. A one-third of shops in food court are handle Japanese food.

f:id:kgi-okutsu:20180129154444j:plain

f:id:kgi-okutsu:20180129154456j:plain

f:id:kgi-okutsu:20180129154509j:plain