JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

インドから教育団体が来校

先日、インドから教育関係者が来校し、学校見学と教育に関する協議会を開催しました。学校案内は、生徒たちが実施しました。

学校案内を担当した生徒の感想です。

I got to have a conversation with them.  I talked about future goals and that one day I would like to visit India.  They told me what they do and that made me interested in India.  They also took a picture with me so I was really happy about that!Today was fun for me so I hope I can attend more projects and volunteer in the future.

放課後、生徒が教室を掃除しているのを見て、驚いていました。先生と共に楽しそうに掃除しているのが印象的だったようです。

教員の悩みは万国共通であり、教育に関する議論はなかなか終わりませんでした。世界の教育の発展のために、工学院は「挑戦・創造・貢献」を続けます。