JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2017】留学日記⑳ Mina @ Citipointe

こんにちは、Minaです。

オーストラリアに着いてから約5週間たちました。

今週は担任にあたる先生が変わったり、毎日1スペリングのテストを受けたりという変化がありましたが、ここでの生活に慣れてきました。

今回はオーストラリアでの休日について書きました。

 

私の学校では土曜日と日曜日が休日になっており、その時に私はホストファミリーとさまざまな場所へ行きます。

01
先週の日曜日、私はホストファミリーやホストファミリーの親戚と一緒にボウリング場へ行きました。そこで私達はボウリングをしたり、ゲームをしたり、ジュースを飲んだり軽食を食べたりしました。

 

そのボウリング場には小さなゲームセンターがあり、現金ではなくコインでゲームができる所でした。私はホームスティマザーにいくつかコインをもらい、モグラ叩きのようなゲームで遊んだり、バスケットのゴールにボールを入れるゲームをしたりしました。一部のゲーム機ではプレイしたあとチケットと呼ばれるいくつかの紙が貰えます。その紙を集めるとお菓子やおもちゃなどの景品と交換できます。私は棒付きのキャンディのようなラムネとルービックキューブを貰いました。ホストファミリーの子供たちはスライムをもらい壁にくっつけたり、人の足元にそっと置いたりして遊んでました。

02 

その後、2レーン借りてボウリングをしました。私は初めてではなかったのですが、なかなかコツが掴めず難しかったです。途中、フライドポテトやジュースを飲んだり食べたりしてました。とても楽しかったです。

03 

今度は休日にシティへ行ってみたいです。これからもどんな所へ行けるのかとても楽しみです。

 

Hello, I'm Mina.

Five weeks have passed since I came to Australia. I want to tell you about my holiday in Australia.

 

Saturday and Sunday are a holiday at my school. I go to various places with my homestay family then.

 

Last Sunday, I went to a bowling alley with my homestay family. We bowled, played the games, drank soft drinks and ate snacks.

04

There is a small amusement arcade in the bowling alley. You can play the games with coins ther. I got some coins from my homestay mother, and played several games. When you play the games, you can get some paper tickets, and when the paper is collected, you can have a free gift. I got some snacks and a Rubik's cube. My homestay family kids enjoyed the slime they got.

 

We bowled after that, it wasn’t for the first time, but it was very difficult. I ate chips and drank soft drinks then.

05
 

Sometime I want to go to the city. I am looking forward to going to another place.