JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

オーストラリア3ヶ月留学日記12

Gleeson Collegeに留学中のYさんからの近況です。Yさんのブログは以前きちんと投稿されていなかったようですので、今回の近況の後に追加してあります

Hello, everyone. How are you doing? 

In Australia, it's turnning summner to autumn, so I got hay fever. 

Recenly, we had sportsday. In Japan, we decide who will participate in which competition through discussions and records, but in Australia, we decide who will participate the competition at that time. I felt the students who can respond flexibly and the teachers who organize it are amazing. 

I joined a hundred meter running, long jump, and relay. Every one ran fast, but I got third prize of a hundred meter running. 

In the city of Adelaide, we have fastival for 1 month. My host family took me to there several times. Everywhere that we walked, music is playing, and so much fun. 

I have 4 weeks until we go back to Japan. I'll enjoy my time! 

Thank you. 

*****

こちらは着いて間も無くの報告です。

Hello! I'm Sunny from Australia. 

こんにちは! オーストラリアに留学中のsunnyです。 

It's been about two weeks since I arrived in Australia, and I'm getting used to life here.  

オーストラリアについてから約二週間が経ち、ようやくこちらの生活にも慣れてきたところです。 

There are five people in my host family, a boy 0 year old, a girl 4 years old, their mother and grandparents. Everyone ask me about Japan, me and the episode of the day and so on. Also, they introduced Adelede to me. 

The house that I live is on the hill. The view that we can see from the balcony is very pretty. 

ホストファミリーは0歳の男の子、4歳の女の子、お母さん、祖父、祖母の5人です。みんなとても明るく、日本のことや、私のこと、1日のエピソードなど、たくさん聞いてくれます。また、アデレードのことをたくさん紹介してくれました。 

私の住んでいる家は丘の上にあって、ベランダから見える景色がとってもきれいです! 

A few days ago, they took me out to Cleland national park. I saw Kangaroos, koalas, etc. I enjoyed a lot because I love animals. 

先日、私のホストファミリーがクリーランド国立公園に連れて行ってくれました。カンガルーやコアラなど、たくさんの動物が見れたし、触ることができました。 

動物が大好きな私はとっても楽しむことができました。 

Our school had begun from February 1st. I was really nervous on first day of school, but Everyone is friendly and so much fun. 

私たちの学校は2月1日に始まりました。 初めて学校に行くときは本当に緊張したけど、みんなフレンドリーでとっても楽しい毎日です。 

今を楽しめ! 

私からの報告は以上です。