JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

スペインから慶長プロジェクトで来校、文化体験

スペイン南部、アンダルシア地方、コルドバにあるIES Medina Azaharaから来校の先生と生徒たちが、慶長プロジェクトのために来校しました。これは、日本とスペイン両国の繋がりを慶長年間から考える本校とIES Medina Azahara校との共同企画です。

ホームステイをしながら本校に通学し、交流から相互理解を深めています。放課後にはクラブ体験、ワークショップ開催、神社参拝など学びは続きます。スペインの生徒が、アンダルシア地方の伝統的なジプシーダンスを披露し、ダンスとカスタネットのワークショップを開催しました。

生徒の感想です。

今日は初めて皆で授業に参加した日でした。昼食はカフェテリアで食べましたが、おかずのシュウマイを説明するのに一苦労し、食文化の違いを再び感じました。授業が全て終わった後は、茶道部にお邪魔して抹茶と和菓子の桜餅と草餅を頂きました。餅の餡子を食べられるか心配していましたが、美味しいと言ってくれてとても嬉しかったです。

その後はソフィアがフラメンコを披露してくれました。日本文化にはない服や音楽や振り付けに見惚れてしまいました。カスタネットの体験も今までにないもので、楽しかったです。

スペインの生徒の感想です。

I would have never imagined that I would be able to go to Japan.  It's literally a dream come true. I've been in some of the exchange programs, but I'd never been to far away from my home country, Spain. 

This has been a great experience so far.  I've had a lot of fun with both my Spanish and Japanese friends.  We have been able to make new connections with amazing people thanks to this exchange program.  I am so grateful for the new friends I've made.  Despite not speaking the same language, we have understood each other perfectly. We've shared great experiences and some sense of humor.

I'm so so grateful for this experience, the places we've gotten to go to and the people we've been able to meet. It's been amazing.  Thank you.

 

この様子は、スペインの新聞に掲載されています。

www.eldiadecordoba.es