JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

【3か月留学2017】留学日記㉟ Rinka@All Saints

All Saints Anglican School に通う Rinkaさんからレポートが届きました。

こんにちは。今回でブログは二回目です。
今回は私の通っている、『All Saints Anglican School』という学校についてお話します。

今私が受けている授業は、全部で9つの教科です。また、私は受けていませんが、他に『Japanese』や『Chanese』などの様々な授業があります。
この9つの授業の中で私が一番楽しいと思うのは『Sore』です。『Sore』は日本でいうところの地理や歴史の授業のようなもので、オーストラリアの地理やアボリジニの人々について学びます。日本以外の国の地理や歴史に触れる機会はあまりないのでとても勉強になります。しかし、かなり多くのテストがあり、それは少し大変です。先週も『Sore』のスピーキングテストというものがありました。それは決められたテーマについて、3~4分という時間でスピーチをするというものです。そのときは『あるオーストラリアの地域を調べる』というテーマでした。私は『Longreach』という地域について調べてスピーチをしました。
初めて知る地域についてたくさんのことを調べられたので、よい経験になりました。
1

この学校では金曜日がスポーツデーとなっていて、バスなどで様々な場所へ出かけます。先々週は日本のガイドブックなどにも載っていて有名な動物園へ行きました。
たくさんのコアラやカンガルーがおり、一緒に写真を撮ったり、餌をあげたりできます。私は初めてカンガルーを見たのですが、意外とおとなしくて写真もたくさん撮ることができました。とてもかわいかったです。また、アボリジニの方のお話も聞くことができてとても勉強になりました。
2
3
 もう帰国まで2週間となり、考えてみると長いようで短い三か月間でした。
ですが悔いの残らないよう、帰国までに多くのことを学んでおきたいと思います。

 

Hello. This is the second time I have write blog.
I will speak about my school, called “All Saints Anglican School”.
I have tuition in nine subject. Also, I don’t tuition that the school has “Japanese” and “Chinese”.
There are many subject outside of this. Out of the subject, “Soce” is the best. soce is equivalent and history to geography in Japan, and we learn about Aborigine. That’s very interesting, I can learn a lot from this soce. But, I have many tests. This tests is very hard. Then I had a soce speaking test last week. I spoke about compulsory contents for this tests. I spoke about “Longreach”. Longreach is a hick town in Australia. I had a good experience. 

 

The school had a Sport day.
Sport day is every Friday, and we go to diverse place.
Then, I went to the zoo the week before last.
There are many kangaroo and koala, and we can to feed animals. I saw a kangaroo for the first time. Kangaroo was very cute. Then I listened to Aboriginal. I learned from this talk

 

It feels like it’s been while, but it was actually a short while in Australia. I want to enjoy the rest of stay in Australia.