JUNIOR & SENIOR HIGH SCHOOL OF KOGAKUIN UNIVERSITY <OFFICIAL BLOG>

工学院大学附属中学校・高等学校<公式ブログ>

オーストラリア3ヶ月留学日記7

St. Paul Schoolに留学中のK君からの報告です。
Hey guys, 
こんにちは 

Today, I'll talk about the difference between Australia and Japan. Then, I'll also talk about church. 

今日は日本とオーストラリアの違い,そして、教会のことについても話そうと思います。 

Firstly, Australia has trash bin on the road. So, the road is very clean. 

第一に、オーストラリアは道端にゴミ箱を置いていることがあります。なので、道路にゴミがあることが滅多にありません。

Second, Australia has a big area. So, there are almost no tall houses, and you can see the sky beautifully. 

次に、オーストラリアは面積が広いため、高い家が少なくきれいな空を見ることができます。

Finally, let's move on to the chruch. 

最後に教会の話に移りましょう。 

That was first time for me to go to church. 

教会に行くことは私にとって初めての経験でした。 

The man told us that the god created everything. For example our heart, body etc... 

So, we have to respect each other. I was happy to experience the cultural differences, and it was good to know again what kind of person Jesus Christ was. 

男性が私たちに”神がすべてを作ってくださった。例えば私たちの心臓、体など。なので、私たちは互いを尊敬しなければならない”と語ってくれた。 私は文化の違いを経験できうれしかったし、改めて、イエスキリストが何者だったのかを知れてよかった。  

I'd like to do my best for one month. 後1か月頑張りたいと思います。